رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری جلسه وبینار ارائه داشبورد مدیریتی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز

جلسه وبینار ارائه داشبورد مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در روز شنبه1402/02/23 با حضور رئیس گروه آمار دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سرپرست و کارشناسان مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سالن اجتماعات مدیریت آمار و فناوری اطلاعات برگزار گردید.

 

در ابتدای جلسه دکتر حبیبی رئیس گروه آمار دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن اشاره به اهمیت پایش شاخص ­های­ عملکردی دانشگاه و فرآیند کیفیت داده، مراحل پیاده ­سازی داشبورد مدیریتی افرا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شامل: جمع ­آوری، پالایش، نمایش و مستندسازی داده ­ها در داشبورد مدیریتی از طریق اتصال به سامانه مبنا (سامانه برنامه ریزی اختصاصی دانشگاه)  را ارائه نمودند. طبق صحبت های ایشان این اقدامات پس از برگزاری جلسات مشترک با گروه امنیت داده آن دانشگاه و دانشگاه صنعتی شیراز به منظور سنجش کیفیت داده­ های ثبتی صورت پذیرفته است.

در ادامه برخی از قابلیت ­های داشبورد مذکور از قبیل قابلیت به اشتراک­ گذاری داده­ های مالی و نیروی انسانی، نمایش بیش از 100 شاخص جهت ستاد کرونا، قابلیت آپلود نقشه ­ها و لایه ­های مختلف GIS  بر اساس صفات عددی با امکان فیلترینگ و همچنین قابلیت فرم­ سازی با توجه به نیاز حوزه ریاست، معرفی گردید.

از مزایای دیگر این داشبورد، دسترسی یکپارچه کلیه معاونت­ ها و ستاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شاخص ­ها و اطلاعات به صورت آنلاین می باشد.

در پایان دکتر حبیبی به سوالات حاضرین در وبینار، در خصوص ملاک انتخاب شاخص ­ها و نرم ­­افزارهای داشبورد­ساز و ... پاسخ دادند.