رفتن به محتوای اصلی
x

بارگذاری لایه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ژئوپرتال SDI سازمان نقشه برداری کشور

پیرو الزام سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی استان مبنی بر پیاده­ سازی ژئوپرتال SDI در استان  اصفهان و لزوم بارگذاری لایه های مورد نظر (بیمارستان، درمانگاه، مراکز بهداشتی شهری و روستایی، پایگاه بهداشت، خانه بهداشت ، پایگاه اورژانس) در این سامانه، در نیمه دوم سال 1401، گروه آمار مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با همکاری گروه ­های امنیت، سخت افزار و نرم ­افزار ، اقدام به پیاده­ سازی این سامانه در سه مرحله اختصاص سرور، نصب نرم ­افزارهای مربوط به ژئوپرتال و بارگذاری لایه ­ها نمودند.

جهت پیاده ­سازی لایه­ های مذکور، ابتدا اطلاعات از معاونت ­های مربوطه اخذ و  پس از پاک­سازی و آماده­ سازی در قالب مورد نظر (با همکاری آقای دکتر ابراهیمی معاون پژوهشی دانشکده بهداشت)، در نرم­ افزارهای Geo Server  و Geo Network بارگذاری و پس از تائید سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی استان، در سامانه مذکور قابل مشاهده گردید. لازم به ذکر است جهت تکمیل داده­ های کل استان ،اطلاعات مکان­ مند شهرهای کاشان و آران و بیدگل از دانشگاه علوم پزشکی کاشان اخذ گردید.

شایان ذکر است در حال حاضر تنها سه سازمان: اداره کل میراث فرهنگی، شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موفق به اجرای این الزام ملی شده ­اند. در حال حاضر لایه­ های بیمارستان ­ها، پایگاه­ های اورژانس و پایگاه ­های بهداشت استان در سامانه قابل مشاهده می باشد.