هوش مصنوعی ادوبی تصاویر جعلی و دست‌کاری‌شده را شناسایی می‌کند

  • ش, ۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۲۱:۳۴

با گسترش انتشار محتواهای جعلی و دست‌کاری‌شده در رسانه‌ها، ادوبی با الگوریتمی جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌کمک حل این مشکل شتافته است.

واکنشِ بدون تحقیق و بررسی بیشتر کاربران فضای مجازی به طیف گسترده و روزافزون فیلم‌ها و تصاویر ساختگی و جعلی منتشرشده در اینترنت، برای بسیاری نگران‌کننده است. ادوبی (Adobe)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری آمریکا و جهان و توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار مشهور و محبوب فتوشاپ، از این نگرانی مطلع است و قصد دارد برای رفع یا کاهش آن اقداماتی انجام دهد.
شرکت ادوبی با همکاری دانشمندان دانشگاه برکلی، نتایج پژوهش جدیدی را درباره‌ی چگونگی شناسایی جعلی و ساختگی‌بودن تصاویر و فیلم‌ها منتشر کرده‌اند. آن‌ها با استفاده از فناوری یادگیری ماشین به‌طورخودکار موفق شدند چهره‌ی دست‌کاری‌شده را تشخیص دهند.
این تکنیک یکی از جدیدترین فناوری‌هایی است که شرکت ادوبی با استفاده از منابع بیشتر برای حل این مشکل از آن استفاده کرده است. سال گذشته مهندسان شرکت ادوبی مدلی از هوش مصنوعی ساختند تا بتواند هرگونه رسانه‌ی ویرایش‌شده‌ای را ازطریق تکنیک‌های حدف شیء و Splicing و Cloning شناسایی کنند. Splice روشی برای تولید و ویرایش ویدئو است که به‌کمک آن می‌توانید فایل‌های صوتی و عکس‌ها و فیلم‌ها را باهم ترکیب و آثار جذابی را خلق کنید.
گفته می‌شود ادوبی هیچ عجله‌ای برای تجاری‌سازی آخرین دستاورد جدید خود ندارد؛ اما سخن‌گوی این شرکت به سایت The Verge گفته است:
این، تنها یکی از چندین دستاورد و تلاش شرکت ادوبی برای تشخیص و شناسایی عکس، فایل صوتی، فایل ویدئویی و سند دست‌کاری‌شده است.

منبع خبر: وب سایت زومیت