رفتن به محتوای اصلی
x

پروژه تعویض سامانه اطلاعاتی بیمارستانی (HIS) مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س)

پروژه تعویض سامانه اطلاعات بیمارستانی (HIS) مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س)، و فرآیندهای پیش آمادگی مهاجرت در این مرکز، توسط تیمی متشکل از کارشناسان واحد فناوری اطلاعات مرکز پزشکی الزهرا (س)،کلیه مدیران، مسئولین بخش­ها و واحدهای اداری، سوپروایزرها و ... ، نمایندگان معرفی شده از معاونت های دانشگاه وکارشناسان مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، کارشناسان اعزامی از شرکت تیراژه، با راهبری رئیس و مدیر بیمارستان الزهرا (س) در حال انجام است.

که از آن جمله می توان به برگزاری کلاس های آموزشی قسمت های مختلف این سامانه به کاربران سطوح مختلف (پرستاران، منشیان بخش­ها و کارشناسان واحدهای مدارک پزشکی، آزمایشگاه، درآمد و ترخیص و ...) و تعاریف اطلاعات پایه (دارو، آزمایشات، خدمات و ...)، تبدیل اطلاعات سامانه قبلی به سامانه جدید و  تعریف میزان دسترسی کاربران اشاره نمود.

پروژه مهاجرت، فرصتی است تا پاکسازی داده های کثیف، غیرفعال کردن داده های بلااستفاده، اعمال تعاریف و قوانین درست، استفاده از ترمینولوژی های مشخص شده در تعاریف پایه، حذف اطلاعات تکراری، به روز رسانی اطلاعات (اطلاعات کاربران، قوانین، قیمت ها و ...) و بعضاً اصلاح فرآیندهای داخلی قبل از شروع سامانه مربوطه انجام شود.