رفتن به محتوای اصلی
x

سوالات پرتکرار پرونده الکترونیک سلامت(سپاس)

 

1- چگونه متوجه شویم شارژ توکن تمام شده است ؟

  • پاسخ : برای توکن های نسل 2 خطای call limited is over و برای توکن های نسل 3 خطای error certificate نمایش داده می شود.

 

2- فرآیند صدور و شارژ توکن چیست؟

  • پاسخ : صدور و شارژ توکن های نسل 3 در پیشخوان انجام می شود. توکن نسل 2 دیگر صادر نشده ولی شارژ توکن های نسل 2 قبلی، از طریق کارشناسان دانشگاه صورت می پذیرد.

 

3- خطای error at locate her. Person identifier do not match with  ehr چه زمانی رخ می دهد و چگونه رفع می گردد؟

  • پاسخ :  این خطا زمانی رخ می دهد که پرونده قبلا با کد ملی دیگری ارسال شده باشد. و ثبت کننده هنگام ویرایش قصد تغییر کدملی را داشته باشد. این خطا قابل رفع نیست و باید به وزارت ارسال شود.

 

4- خطای local master locator  چه زمانی رخ می دهد و چگونه رفع می شود؟

  • پاسخ :  این خطا به علت مشکل در مسیر یاب سپاس و طولانی شدن زمان پاسخ دهی رخ می دهد.

 

5- عدم مشاهده پرونده(ها) در سامانه اقتصاد و درمان چگونه باید پیگیری شود؟

  • پاسخ : درصورتی که تاریخ بروزرسانی سامانه اقتصاد و درمان پس از ارسال پرونده به سپاس باشد و چنانچه پس از ارسال پرونده ها به سپاس COMPOSITION ID  دریافت نمودید، باید پرونده در سامانه اقتصاد و درمان رویت شود در غیر این صورت باید مورد را از معاونت درمان که متولی سامانه است پیگیری نمایید.

 

6- چنانچه در پرونده تصادفات مغایرت مالی درHIS  وسامانه اقتصاد درمان رویت شود مشکل کجاست؟

  • پاسخ :

         1- ممکن است بعد از ورژنیگ و ارسال به سپاس، هنوز سامانه اقتصاد و درمان update نشده باشد.

      2- در تعریف صندوق پرونده تصادفات حتما باید، نام سازمان بیمه گر وزارت بهداشت کد (36) و صندوق ماده 92 (کد 29) ثبت گرد. XML  (پرونده ها توسط شرکت مجدد بررسی گردد.)

 

7- وضعیت دسترسی مراکز به سامانه های SRM و اقتصاد و درمان چگونه است؟

  • پاسخ :
  • سامانه SRM  صرفا برای ستاد دانشگاه قابل دسترس است و علی رغم پیگیری از وزارت، به مراکز user  تخصیص داده نشده است.
  • درخصوص سامانه اقتصاد و درمان، هر مرکز امکان ورود و رصد و گزارش گیری دارد.

 

8- خطای node on the stress  به چه علت رخ می دهد؟

  • پاسخ: وقتی ترافیک ارسال به سپاس روی نودهای وزارت زیاد باشد.