1- چگونه رمز عبور خود را در سامانه پرتال دانشگاه تغییر بدهیم؟
- پاسخ : برای تغییر رمز عبور می بایست در بالای صفحه از منوی "مشخصات من " وارد و سپس در پایین صفحه از قسمت " تغییر رمز عبور" نسبت به تغییر رمز اقدام نمایید.
2- وقتی فراموشی رمز عبور را در صفحه "ورود به سامانه "می زنیم برای من پیامک ارسال نمی شود؟
- پاسخ :
الف) ممکن است پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کرده باشید.(از طریق اپراتور تلفن همراه خود اقدام نمایید)
ب) در صورتی که قبلا نام کاربری و رمز عبور دریافت کرده اید پس از ورود به سامانه در بالای صفحه از منوی "مشخصات من " وارد شده و شماره تلفن همراه خود را کنترل نمایید در صورتی که شماره تلفن همراه اشتباه است با ادمین سامانه تماس بگیرید و از صحیح بودن شماره تلفن همراه خود در سامانه مطمئن شوید.
در صورتی که قبلا نام کاربری و رمز عبور دریافت نکرده اید با ادمین سامانه تماس بگیرید و از صحیح بودن شماره تلفن همراه خود در سامانه مطمئن شوید.
3- چگونه شماره تلفن همراه خود را در سامانه پرتال برای دریافت رمز عبور تغییر دهم .
- پاسخ: با ادمین سامانه تماس بگیرید.
4-آدرس زیرپرتال مربوط به حوزه من چیست ؟
- پاسخ: در صفحه اصلی سامانه پرتال دانشگاه به آدرس Https://portal.mui.ac.ir لینک تمام زیر پرتال ها وجود دارد، با مراجعه به آدرس مذکور می توانید از آدرس زیرپرتال حوزه خود که با "/" از آدرس زیرپرتال اصلی جدا شده است از آدرس زیرپرتال حوزه مربوط به خود مطلع شوید .
به عنوان مثال: آدرس پرتال مدیریت آمار و فناوری اطلاعات به صورت Https://portal.mui.ac.ir/ict می باشد .
در صورت نبودن لینک مربوط به زیرپرتال مدنظر با ادمین سامانه تماس بگیرید.
5- درصورتی که یک فرم برای من غیرقابل دسترس باشد مشکل خود را چگونه حل نمایم .
- پاسخ: در صورتی که از اتصال دستگاه خود به اینترنت یا سامانه دانشگاه اطمینان دارید، در صورت عدم دسترسی یا در دسترس نبودن فرم مورد نظر با ادمین سامانه تماس بگیرید . ( 37923950- 37923915)
سوالات سامانه اتوماسیون اداری
1- جهت اتوماسیون اداری بهتر است چه نسخه ای از برنامه word نصب شود ؟
- پاسخ: پیشنهاد می گردد نسخه office 2013 به بالا نصب شود و در صورت استفاده از نسخه 2013 حتما لازم است که فایل ابزار کاربری دیدگاه 5 نصب و به روز رسانی شود (مراجعه شود به پاسخ سوال بعدی «سوال2»).
2- چرا در هنگام تهیه پیش نویس، فایل word باز نمیشود؟
- پاسخ : بیشتر اشکالات که در نرم افزارword ایجاد می گردد از طریق نصب ابزار کاربری حل می گردد . در نوار سمت راست روی آیکن سه نقطه(...) کلیک کرده تا آیکن دریافت مشاهده گردد با انتخاب آن منوی جدید باز میشود و با کلیک بر روی فایل ابزار دیدگاه 5 ، نسبت به دانلود و نصب وبه روز رسانی آن اقدام نمایید تا مشکل عدم مشاهده فایل word برطرف شود.
3- چرا سربرگ در پیش نویس مشاهده نمی شود؟
- پاسخ : در قسمت مشاهده نامه باید تیکت دریافت نسخه بدون سربرگ را بردارید.
4- چگونه کارتابل شخصی را به فرد دیگری بدون دادن نام کاربری و کلمه عبور بدهیم (تفویض اختیار) کنیم؟
- پاسخ : در نوار سمت راست با کلیک روی آیکن پیشخوان - تعریف تفویض اختیار، می توانید به مدت دلخواه کارتابل خود را تفویض اختیار کرده و از طریق آرشیو تفویض اختیارهای شخصی در همان قسمت تفویض داده شده را غیرفعال نمایید.
5- چرا موقع ثبت نامه، نام بعضی از گیرندگان حذف می شود ؟
- پاسخ : در بعضی از نامه ها چون گیرندگان نامه خارج از سازمان قرار دارند، در صورتیکه از اندیکاتور داخلی استفاده کنیم و آن را ثبت کنیم نام گیرندگان مذکور حذف می شود و بدین منظور و عدم حذف نام آنان باید از اندیکاتور ارسالی استفاده شود.
6- به منظور تعریف و استفاده از کلیدهای میانبر چه باید کرد؟
- پاسخ : در نوار کناری با کلیک بر روی آیکن آدمک از قسمت تنظیمات شخصی با انتخاب گزینه کلیدهای میانبر کاربر می توان کلیدهای میانبر را تعریف و اضافه نمود.
7- با اینکه نسبت به نصب و به روز رسانی فایل ابزار دیدگاه 5 اقدام کرده ایم باز هم با خطای مشاهده فایل word مواجه می شویم؟
- پاسخ : باید کنترل نمایید که مرورگر مورد استفاده به روز باشد :
- بروز کردن مرورگرها، به شرح زیر:
8- هنگام تهیه پیش نویس در صورتیکه بخواهیم از گروه کارمندی در قسمت گیرندگان نامه استفاده کنیم چرا نام افراد انتخاب شده مشاهده نمی شود؟
- پاسخ : از آنجائیکه این مسئله به امضاء کننده نامه مربوط می گردد لازم است گروه کارمندی در کارتابل مدیری یا رئیس امضاء کننده نامه های آن واحد تعریف شود تا در صورت استفاده سایر کاربران آن واحد، گروه کارمندی تعریف شده قابل رویت و استفاده باشد.
9- چنانچه بخواهیم برای افراد مشخصی بطور مداوم برای مثال ماهیانه پیام ارسال کنیم چرا با اینکه گروه کارمندی تعریف کرده ایم اسامی انتخاب شده را نمی آورد؟
- پاسخ : برای این کار لازم است از گروه کاربری شخصی استفاده نمایید. از قسمت تنظیمات شخصی، گروه کاربری شخصی را تعریف و برای ارسال پیام از آن استفاده نمایید.
10- در صورت عدم باز شدن فایل ورد و مشاهده پیغام «Enable editing» چه باید کرد؟
- پاسخ : آدرس: «https://kartabl5.mui.ac.ir » از مسیر زیر Trusted نمایید :
Internet Explorer → Internet Options → Security → Trusted Sites → Sites →
آدرس: « https://kartabl5.mui.ac.ir » در قسمت « Add this website to the zone » اضافه کنید و تیک
Recuire server verification (https:) for all sites in this zone را برداشته و دکمه Add و درنهایت گزینه های OK و Close را انتخاب کنید.
11- چنانچه باز هم پیغام «Enable editing» مشاهده شد چه اقدامی باید کرد؟
- پاسخ : لازم است تنظیمات زیر را انجام دهید:
Office Buttoum→ Word Option→ Trusted Center→ Trusted CenterSettings
گزینه « macros with notification » را غیر فعال نمایید.
12- چرا به هنگام تهیه پیش نویس،الگوی نامه مورد نظر واحد محل خدمت را نمی بینیم؟
- پاسخ : این مشکل زمانی پیش می آید که کاربر دارای چند سمت باشد، از همین روی بهنگام تهیه پیش نویس در اولین قسمت پنجره باز شده باید ملاحظه شود که کدام سمت فرستنده انتخاب شده و یا پیش فرض می باشد. برای مثال فرض می کنیم کاربری رئیس امور اداری بیمارستان است ولی سمتهای مسئول حراست و عضو شورای بسیج کارکنان را نیز دارد. بدیهی است وقتی سمت عضو شورای بسیج کارکنان در قسمت فرستنده انتخاب شده باشد این کاربر ضمن اینکه نمی تواند الگوهای نامه امور اداری و حراست بیمارستان را انتخاب کند برای ارجاع پیش نویس به همکاران و حتی انتخاب شخص امضاء کننده نیز با مشکل مواجه می شود .
سوالات پرتکرار پرونده الکترونیک سلامت(سپاس)
1- چگونه متوجه شویم شارژ توکن تمام شده است ؟
- پاسخ : برای توکن های نسل 2 خطای call limited is over و برای توکن های نسل 3 خطای error certificate نمایش داده می شود.
2- فرآیند صدور و شارژ توکن چیست؟
- پاسخ : صدور و شارژ توکن های نسل 3 در پیشخوان انجام می شود. توکن نسل 2 دیگر صادر نشده ولی شارژ توکن های نسل 2 قبلی، از طریق کارشناسان دانشگاه صورت می پذیرد.
3- علت مغایرت مالی (تفاوت مبلغ کل) پرونده ها در HIS و سامانه اقتصاد درمان چیست؟
- پاسخ : پس از ورژنینگ در HIS و ارسال به سپاس هنوز سامانه اقتصاد درمان update نشده است
4- خطای error at locate her. Person identifier do not match with ehr چه زمانی رخ می دهد و چگونه رفع می گردد؟
- پاسخ : این خطا زمانی رخ می دهد که پرونده قبلا با کد ملی دیگری ارسال شده باشد. و ثبت کننده هنگام ویرایش قصد تغییر کدملی را داشته باشد. این خطا قابل رفع نیست و باید به وزارت ارسال شود.
5- خطای local master locator چه زمانی رخ می دهد و چگونه رفع می شود؟
- پاسخ : این خطا به علت مشکل در مسیر یاب سپاس و طولانی شدن زمان پاسخ دهی رخ می دهد.
6- عدم مشاهده پرونده(ها) در سامانه اقتصاد و درمان چگونه باید پیگیری شود؟
- پاسخ : درصورتی که تاریخ بروزرسانی سامانه اقتصاد و درمان پس از ارسال پرونده به سپاس باشد و چنانچه پس از ارسال پرونده ها به سپاس COMPOSITION ID دریافت نمودید، باید پرونده در سامانه اقتصاد و درمان رویت شود در غیر این صورت باید مورد را از معاونت درمان که متولی سامانه است پیگیری نمایید.
7- چنانچه در پرونده تصادفات مغایرت مالی درHIS وسامانه اقتصاد درمان رویت شود مشکل کجاست؟
- پاسخ :
1- ممکن است بعد از ورژنیگ و ارسال به سپاس، هنوز سامانه اقتصاد و درمان update نشده باشد.
2- در تعریف صندوق پرونده تصادفات حتما باید، نام سازمان بیمه گر وزارت بهداشت کد (36) و صندوق ماده 92 (کد 29) ثبت گرد. XML (پرونده ها توسط شرکت مجدد بررسی گردد.)
8- وضعیت دسترسی مراکز به سامانه های SRM و اقتصاد و درمان چگونه است؟
- پاسخ :
- سامانه SRM صرفا برای ستاد دانشگاه قابل دسترس است و علی رغم پیگیری از وزارت، به مراکز user تخصیص داده نشده است.
- درخصوص سامانه اقتصاد و درمان، هر مرکز امکان ورود و رصد و گزارش گیری دارد.
9- چنانچه در پرونده تصادفات مغایرت مالی در اقتصاد درمان رویت شود مشکل کجاست؟
- پاسخ: در تعریف صندوق پرونده تصادفات حتما باید، نام سازمان بیمه گر وزارت بهداشت کد (36) و صندوق ماده 92 (کد 29) ثبت گردد. XML پرونده ها توسط شرکت مجدد بررسی گردد.
10- خطای node on the stress به چه علت رخ می دهد؟
- پاسخ: وقتی ترافیک ارسال به سپاس روی نودهای وزارت زیاد باشد.