رفتن به محتوای اصلی
x

سوالات متداول ایمیل

1- چگونه ایمیل دانشگاهی داشته باشم؟

  • پاسخ : 
  1. برای دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد(دوره تکمیلی) ثبت نام پست الکترونیک بصورت آنلاین است .
  2. برای کارمندان، به درخواست کتبی واحد مربوطه (پیشنویس آن در الگوی درخواست پست الکترونیک انتخاب و تکمیل گردد) و به اداره فناوری اطلاعات ارسال گردد.(دامنه ایمیل با توجه به واحد مربوطه تعیین میگردد)

 

2- آیا برای دانشجویان عمومی امکان تعریف ایمیل دانشگاهی وجود دارد؟

  • پاسخ : طبق آیین نامه، امکان تعریف پست الکترونیک برای دانشجویان دوره عمومی وجود ندارد مگر اینکه عضو کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده باشند که باید به صورت کتبی از طریق اتوماسیون اداری از معاونت تحقیقات فناوری نامه کتبی به اداره فناوری اطلاعات ارسال گردد تا اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.   

 

3- امکان ارسال ایمیل را ندارم یا error پر شدن حجم را میدهد. چه مشکلی وجود دارد؟

  • پاسخ : سقف ایمیل دانشگاهی شما در حال پرشدن است و از طریق شرکت پشتیبان برای شما اخطار آمده است و شما توجهی نکرده اید، لطفا ایمیل های قدیمی و غیر ضروری را حذف نمایید. دقت کنید پس از حذف ایمیل ها به سطل زباله میروند که از آنجا نیز باید حذف شوند  در غیر اینصورت ارسال و دریافت ایمیل های شما متوقف میشود.

 

4- در صورت فراموشی رمز عبور چه اقدامی انجام دهیم؟

  • پاسخ : فراموشی رمز عبور را در وب سایت ایمیل دانشگاه انتخاب و کد کاربری را تایپ می نماییم. در صفحه بعد احراز هویت از دو طریق پیامک یا پاسخ امنیتی صورت می پذبرد .

                 - از طریق پیامک رمز یکبار مصرف به موبایلی که قبلا ثبت کرده اید ارسال میشود و میتوانید رمز جدید را ایجاد نمایید.

                 - از طریق پاسخ امنیتی، گزینه (نخستین شماره تلفن شما چه بوده است) را انتخاب فرمایید و شماره همراهی که قبلا ثبت کرده اید را تایپ نموده و ایجاد رمز جدید کنید.

 

5- اگر برای ایمیل نیاز به حجم بیشتری داشته باشم باید چه اقدامی انجام دهم؟

  • پاسخ : حجم هر کاربر با توجه به گروه کاربری وی اعم از حقیقی،حقوقی، کارمند و....اانتخاب میگردد اما با یک سری اقدامات میتوانید فضای خالی ایجاد نمود.

         - خالی کردن ایمیل های موجود در فولدرtrash

         - حذف ایمیل های حجیم و دارای پیوست های بزرگ از فولدرهای مختلف به خصوص Inbox و Sent Items. برای این کار ایمیل های خود را به ترتیب حجم مرتب کنید و

            سپس حجیم ترین ایمیل ها را در صورت عدم نیاز حذف کنید.

         - حذف ایمیل های تکراری از فولدر  Sent وSent Items. در بسیاری از اوقات نامه های حجیم را دوباره برای دیگران ارسال می کنیم که این کار باعث اضافه شدن آنها در پوشه  Sent   Items می شود و در صورت عدم نیاز می توان این ایمیل ها را حذف کرد.

         - آرشیو ایمیل بر روی کامپیوتر شخصی خود ایجاد نمایید و ایمیل های قدیمی را به آنجا منتقل نمایید. 

 

6- آیا به مشولان طرح غیر هییت علمی ایمیل داده میشود؟     

  • پاسخ : باید به مسئول محترم فناوری اطلاعات مرکز مربوطه مراجعه نمایید. طبق نامه شماره 15818 مورخ  1399/8/27  همراه با  درخواست نامه پست الکترونیک تصویر تعهدنامه به این مدیریت از طریق اتوماسیون اداری باید ارسال تا اقدام شود.

 

7- چرا هر رمزی را انتخاب میکنم سیستم قبول نمی کند؟

  • پاسخ : کلمه عبور می بایست حداقل 8 حرف و ترکیبی از 2حرف بزرگ، دوحرف کوچک،دو رقم و یک علامت باشد.

 

8-  اعضای هیات علمی چگونه ایمیل دانشگاهی داشته باشند؟

 

9- چگونه  ایمیل پشتیبان تعریف کنیم؟

  • پاسخ : ازمنوی تنظیمات، گزینه when a message arrives forward a copy to  نام  ایمیلی را که می خواهیم را در آن تایپ می کنیم . 

 

10- فضای اولیه اختصاصی  ایمیل به هر کاربرچقدر است ؟

  • پاسخ : 

                  - جامعه هدف قابل ارتقاء می باشد.

                  - هیات علمی 3 گیگابایت تا 5 گیگابایت قابل ارتقا می باشد.

                   - دانشجو(تحصیلات تکمیلی) 500 مگابایت تا 3 گیگابایت قابل ارتقا می باشد.

                   - دانشجو عمومی 300 مگابایت تا 1 گیگابایت قابل ارتقا می باشد .

                   - کارمند 300مگابایت تا 5 گیگابایت قابل ارتقا می باشد .

                   - ایمیل حقوقی 2 گیگابایت تا 5 گیگابایت جهت مدیران و کارشناسان قابل ارتقا می باشد.

 

11- چگونه ایمیل حقیقی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی وهیات علمی وکارمندان اختصاص می یابد؟

  • پاسخ : 

                  -از طریق وبسایت دانشگاه منوی دانشجویان – سامانه ها – ثبت نام آنلاین

                  -از طریق وبسایت دانشگاه منوي هیات علمی - سامانه ها – ثبت نام آنلاین 

                - تکمیل و ارسال فرم درخواست پست الکترونیک از طریق اتوماسیون اداری ( پیش نویس نامه،الگوی نامه،فرم درخواست) جهت سایر کارکنان و دانشجویان عضو کمیته تحقیقات دانشجویی

 تذکر: کاربران محترمی که بصورت آنلاین ثبت نام می نمایند توجه داشته باشند که با تکمیل اطلاعات و بسته شدن فرم ثبت نام بلافاصله به درگاه ورودی پست الکترونیک هدایت می شوند و می توانند با توجه به دامنه ی پیش فرض دانشکده با نام کاربری و کلمه عبور تعریف شده به پست الکترونیک دانشگاهی وارد شوند.