رفتن به محتوای اصلی
x

سوالات متداول آموزشی آمار

 

1- سقف پذیرش دوره های آموزشی که توسط ستاد مرکزی وزارت متبوع و یا سایر دانشگاه های علوم پزشکی به صورت کشوری برگزار می گردد در هر سال چند ساعت تعیین گردیده است؟

  • پاسخ: در صورتی که شرکت کارمندان در دوره های آموزشی که توسط ستاد مرکزی وزارت متبوع و یا سایر دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می گردد با معرفی و تأیید گروه توسعه آموزش و توانمند سازی دانشگاه و مبتنی بر نیازسنجی آموزشی متناسب با پست سازمانی صورت پذیرفته باشد حداکثر تا 30ساعت در سال مجاز می باشد.


2- آیا کارکنان، با توجه به کسب حدنصاب آموزش سالیانه، همچنان الزام به شرکت در دوره های آموزشی را دارند؟

  • پاسخ:  با توجه به اینکه شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت بخشی از وظایف کارمندان محسوب می شود لذا شرکت در دوره های آموزشی مازاد بر سقف ساعات آموزشی که صرفاً نوع دوره آن الزامی تلقی گردیده کارمندان ملزم به شرکت در دوره مربوطه خواهند بود. ( همچنین یاد آور می گردد امتیاز آموزشی مربوطه قابل ذخیره سازی برای سال های بعد نخواهد بود.)

 

3- در صورت نیاز دانشگاه به شرکت کارمندان در دوره هاي آموزشی که توسط ستاد وزارت متبوع و یا سایر دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می گردد، مازاد بر سقف سالیانه (30ساعت) مشمول سازوکارهای انگیزشی نظام آموزشی کارکنان خواهد بود؟

  • پاسخ: خیر شرکت این دسته از کارکنان به دلیل نیاز دانشگاه صرفاً به منظور بروز رسانی اطلاعات شغلی مربوطه و بالا بردن سطح علمی و تخصصی کارمندان بوده و مشمول ساز و کارهای انگیزشی نخواهد شد.

4- سقف ساعات آموزشی جهت برخورداری از تمامی امتیازات آموزشی،سالیانه چند ساعت است؟

  • پاسخ: سقف ساعات آموزشی سالیانه جهت برخورداري از تمامی امتیازات برای دارندگان مدارك تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم 150ساعت، لیسانس 130ساعت  و  فوق لیسانس و بالاتر 120ساعت تعیین گردیده است.

 


5- حداقل سرانه آموزشی کارمندان در هر سال چند ساعت می باشد؟

  • پاسخ: حداقل سرانه آموزشی کارمندان سالانه 50ساعت است

 

6- دوره هاي آموزشی که به صورت سالیانه تکرار می گردند براي احتساب امتیازات آموزشی قابل محاسبه است؟

  • پاسخ: خیر، فاصله زمانی دوره های آموزشی براي برخورداري از امتیازات آموزشی کارکنان حداقل 3سال پیش بینی گردیده همچنین یک کارمند صرفاً می تواند در طول خدمت یک دوره را یک بار به عنوان نو آموزی و یکبار به عنوان باز آموزی طی و از امتیازات آموزشی مربوطه بهره مند گردد.

 

7- آیا کارکنان جهت شرکت در دوره های آموزشی که بر اساس معرفی واحد آموزش و موافقت مدیر مربوطه صورت می پذیرد باید از مرخصی استحقاقی استفاده نمایند؟

  • پاسخ:  خیر، از آنجا که شرکت در دوره هاي آموزشی کوتاه مدت بخشی از وظایف کارمندان محسوب می شود براي مدت حضور آنان در کلاس های آموزشی الزامی می بایست با هماهنگی واحد آموزش کارکنان دانشگاه و با استفاده از ماموریت روزانه یا ساعتی در کلاس های مربوطه شرکت نمایند.

 

8- شرایط صدور گواهی تدریس براي کارمندان به چه صورت است؟

  • پاسخ: ارایه گواهی تدریس براي افرادي که به عنوان مدرس در دوره های عمومی/شغلی/مدیریتی تدریس کرده اند منوط به اینکه اجراي دوره پس از انجام نیازسنجی و اطلاع رسانی از طریق فرم 26و با هماهنگی رابطین محترم آموزشی و یا کارشناسان آموزش کارکنان دانشگاه انجام پذیرفته باشد بلامانع و دارندگان آن می توانند از مزایای پیش بینی شده جهت ارزیابی عملکرد کارکنان به عنوان گواهی تدریس  به ازای هر 2ساعت تدریس 1امتیاز  استفاده نمایند.

 

9- شناسنامه آموزشی چیست؟

  • پاسخ: کاربرگ الکترونیکی است شامل اطلاعات پرسنلی، آموزشهای موردنیاز )مرتبط با رشته شغلی، عمومی و مدیریتی ( گذارنده شده و معادل سازی فعالیتهای علمی مرتبط با شغل کارمند  تألیف، تحقیق، ترجمه، تدریس و ... 

 

10- مشخصات دوره های آموزشی قابل ثبت در شناسنامه آموزشی چیست؟

  • پاسخ: دوره های آموزشی در شناسنامه آموزشی کارمندان ثبت خواهد شد که صرفا مرتبط با رشته شغلی کارمند طی شده و سقف سالیانه آموزش نیز رعایت گردیده است.

 

11- سابقه آموزشی دوره های  گذرانده شده چیست؟

  • پاسخ: کاربرگ الکترونیکی است شامل اطلاعات پرسنلی وکلیه آموزش های گذرانده شده کارمند بدون در نظر داشتن شرایط احراز

1- دوره های مرتبط با رشته شغلی غیر مرتبط با رشته شغلی

2- آموزش های مازاد بر سقف سالانه کارکنان

3- دوره هاي آموزشی که کارکنان حدنصاب نمره قبولی %60 را کسب نکرده اند.

4- آموزش های طی شده با ابلاغ انشایی

5- آموزش هایی که سالانه صرفاً در راستای انتقال اطلاعات و ارتقای دانش و بدون امتیازات انگیزشی برگزار می گردد.

 

12- چرا بعضی از دوره هاي آموزشی که فرد گذرانده، درشناسنامه آموزشی قابل رویت می باشد و یا بعضاً ساعت آموزشی ثبت شده در شناسنامه آموزشی کمتر از ساعت اعلام شده دوره می باشد ؟

  • پاسخ: از آنجا که سقف ساعات آموزشی سالانه براي کارمندان جهت برخورداری از امتیازات آموزش، با توجه به مقطع تحصیلی(دیپلم و فوق دیپلم حد اکثر150ساعت - لیسانس 130ساعت و فوق لیسانس و بالاتر 120ساعت) در سیستم نرم افرار آموزش کارکنان تعریف گردیده و نرم افزار مذکور، به صورت هوشمند سقف مربوطه را در شناسنامه آموزشی رعایت می نماید لذا اطلاعات دوره های طی شده مازاد بر سقف ساعات آموزشی و یا دوره هایی که میزان ساعت ثبت شده در شناسنامه با تقوم آموزشی مغایرت دارد در سابقه آموزشی کارکنان(دوره های گذرانده شده) بایگانی خواهد گردید.

 

13- آیا دوره های آموزشی که بواسطه ابلاغ انشایی کارکنان طی می نمایند در شناسنامه الکترونیکی ثبت خواهد گردید ؟

  • پاسخ: خیر. اطلاعات اینگونه از دوره ها صرفاً در سوابق آموزشی هر یک از کارکنان ثبت و بایگانی خواهد شد تا در صورت لزوم موررد بهره برداری قرار گیرد، ضمناً ساعات آموزشی این دسته از دوره ها منوط به اینکه اطلاعات مربوط به ابلاغ انشایی، توسط کارگزین محل خدمت در سیستم نرم افزار جامع پرسنلی ثبت شده باشد، برای ارتقا رتبه، وحق شاغل جهت صدور احکام مربوطه قابل محاسبه می باشد.