رفتن به محتوای اصلی
x

جلسه انتخاب سامانه نسخه نویسی الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

نسخه نویسی الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 

همانطور که مستحضرید نسخه نویسی الکترونیک از اول دیماه 1400 در کشور راه اندازی شد.

درحال حاضر فرآیند نسخه نویسی در درمانگاه های مستقر در بیمارستان ها، کلینیک های ویژه، برخی از دانشکده ها، مراکز بهداشت و برخی مراکز تحقیقاتی در حال انجام است.

اشکالات مختلف و الزامات وزارتی باعث شده تا کمیته ای مشترک از نمایندگان معاونت های دانشگاه و حوزه های مختلف تشکیل شود تا چالش ها، انتظارات و تصمیم گیری موضوع نسخه نویسی الکترونیک با در نظر گرفتن موارد حوزه های مختلف به بهترین نحو انجام شود.

لازم به ذکر است فرآیند نسخه نویسی در قالب نرم افزار CIS (Clinic Information System) این بدین معناست که نرم افزار مربوطه دارای سه ماژول پذیرش – نسخه نویسی – صندوق  می باشد.

شرحی برخی از اقدامات :

  1. تهیه چک لیست ارزیابی براساس الزامات وزارتی و نیازهای محیط عملیاتی با همکاری کمیته نسخه الکترونیک
  2. ارائه نرم افزارهای مختلف توسط شرکت های دارای سامانه با حضور کلیه ذینفعان
  3. پایلوت نرم افزار CIS ماد در درمانگاه بیمارستان فارابی و بیمارستان شهید منتظری نجف آباد

طی آخرین جلسه برگزار شده مورخ 1401/07/20 در مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با حضور نمایندگان محترم معاونت بهداشت، معاونت درمان و کلینیک های ویژه، معاونت توسعه به منظور بررسی چالش های موجود در فرآیند نسخه نویسی آنها که در سامانه بیمه ها و موازی در سامانه های الزامی آن معاونت می باشد، مشکلات و نظارت بررسی شد.

 با توجه به زمان بر بودن فاز انتخاب نهایی سامانه، استقرار در کلیه مراکز، آموزش کاربران، برطرف کردن مشکلات و خطاها و نهایتا ارسال نسخ به بیمه ها، مصوب شد تا ضمن تشکیل جلسه بصورت مستمر (هر دو هفته یکبار)، پرزنت یک شرکت دیگر در دستور کار قرار گیرد.