رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری کارگاه آموزشی امنیت و پدافند غیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات و حملات سایبری در دانشگاه

 به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و افزایش آگاهی بخشی همکاران فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه در حوزه امنیت سایبری در تاریخ 11 آبان ماه 1401 همایش امنیت اطلاعات ویژه کارشناسان فناوری اطلاعات دانشگاه با حضور دکتر نورالدین سلطانیان مدیر دفتر ریاست دانشگاه، دکتر مجید جنگی مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه و دکتر زمانی رئیس اداره پدافند غیر عامل و HSE  برگزار گردید.

در این کارگاه آموزشی، دکتر مجید جنگی به بیان تهدیدات موجود در کشور، ابلاغیه و بخشنامه‌های بالادستی وزارت، حراست، پدافند و افتا در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات پرداختند و سپس دکتر فانیان مروری اجمالی بر حوادث سایبری اخیر در کشور داشتند.

دکتر نورالدین سلطانیان، نیز به شرح اهمیت پدافند سایبری به عنوان یک مسئله مغفول مانده در دانشگاه و پیشگیری از حملات سایبری در حوزه بهداشت و درمان اشاره نمودند. 

و در بخش دوم همایش، دکتر زمانی رئیس اداره پدافند غیرعامل و HSE دانشگاه به مرور ادبیات حوزه پدافند غیرعامل و نقش پدافند سایبری به عنوان یک زیرساخت اساسی در حوزه پیشگیری از آسیب، پایداری و کیفیت ارائه خدمات سلامت به مردم استان براساس شرایط موجود و وابستگی کلیه خدمات به بستر فناوری اطلاعات اشاره نمودند.

 در ادامه برنامه چندین ارائه تخصصی در موضوعات مختلف حوزه امنیت توسط کارشناسان این حوزه صورت پذیرفت.