رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری اولین جلسه کارگروه کارشناسی و تخصصی سایبری پدافند غیر عامل و HSE در دانشگاه

بر اساس آئین نامه ابلاغی اداره کل پدافند غیرعامل و HSE دانشگاه، در تاریخ  1401/07/25 اولین جلسه کارگروه پدافند سایبری، با حضور دکتر مجید جنگی مدیرآمار و فناوری اطلاعات، دکتر زمانی رئیس اداره پدافند غیرعامل و HSE دانشگاه و کارشناسان ارشد حوزه پدافند غیرعامل و همچنین اعضای کارگروه سایبری از حوزه های آموزشی و بهداشت، بیمارستان کاشانی و کارشناسان منتخب مدیریت فاوا برگزار گردید.

در این جلسه دکتر جنگی رئیس کارگروه، ضمن بیان مطالبی در خصوص اهمیت موضوع پدافند سایبری و امنیت اطلاعات، در ارتباط با پروژه ها و طرح های در حال اجرا و همچنین افق و برنامه ریزی آینده در این خصوص مطالبی بیان نمود.

وی خاطر نشان کرد در حوزه امنیت سایبری پروژه بزرگ باز طراحی معماری امنیت دانشگاه برای مرتفع نمودن خلاءهای احتمالی کلید خواهد خورد و به زودی شاهد ارتقاء شایانی در حوزه امنیت اطلاعات خواهیم بود.

دکتر جنگی همچنین بر استانداردهای امنیتی و نیز پیاده سازی ISO 27000 جهت استفاده از همه قابلیتهای ISMS در سازمان تاکید کرد.

در ادامه جلسه دکتر زمانی رئیس اداره پدافند غیرعامل و HSE دانشگاه با تاکید بر اهمیت و حساسیت ویژه کارگروه تخصصی سایبری به عنوان یکی از مهم ترین کارگروه های تخصصی پدافند غیرعامل و HSE ، این کارگروه را به عنوان رکن اصلی و پایه کلیه کارگروه ها برشمرد و در این خصوص به اهمیت آگاهی و شناخت از دارایی های سیستم، به روز بودن کلیه بانک های اطلاعاتی در حوزه های مختلف بعنوان Data Center دانشگاه و اهمیت افزایش آگاهی مدیران ارشد و کارشناسان در خصوص اهمیت تهدیدات سایبری اشاره کرد.

 همچنین وی اصلی ترین وظایف پیش رو برای این کارگروه را تدوین برنامه عملیاتی، احصا و پایش تهدیدات متصور در حوزه سایبری، شناسایی و پایش پیامدهای ناشی از تهدیدات احصا شده با هدف اولویت بندی آسیب پذیری ها و تهدیدات، برنامه ریزی در جهت پیاده سازی راهکارهای پیشگیری و کاهش آسیب پذیری ها و مقابله با حملات سایبری احتمالی برشمرد و بر استمرار برگزاری جلسات بصورت تخصصی تاکید نمود.

در ادامه مهندس غلامیان مدیر HSE دانشگاه، ضمن معرفی ساختار و چارچوب نهادی اداره پدافند غیرعامل و HSE ، به اهمیت عملکرد هماهنگ و هم افزایی اداره پدافندغیرعامل و HSE و مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه در راستای نیل به اهداف اساسی و اثربخش اشاره و تهیه و ابلاغ طرح بهداشت، ایمنی و محیط زیست واحدهای تابعه را گامی مؤثر در ایجاد محیط امن و سالم در محیط های کاری دانشگاه برشمرد.

در پایان جلسه، اعضای کارگروه به ارائه دیدگاه ها و پیشنهادات خود در این حوزه پرداختند و مقرر گردید جلسات بصورت مداوم و با محوریت ارایه برنامه های کاربردی واحدهای تابعه در حوزه پدافند سایبری برگزار گردد.